Skip links

GEOX: netyčia atsiradusi verslo idėja

Priimta manyti, kad verslo kūrimas – tai, pirmiausia, verslo idėjos ieškojimas, vėliau – jos įgyvendinimas. Tačiau gali būti ir kitaip: kartais verslo idėja gali gimti netyčia ir toks atsitiktinumas gali priversti ne tik pasukti kitu keliu, bet ir pasiekti verslo pasaulio elito viršūnę. Puikus tokio akibrokšto pavyzdys yra prekės ženklas Geox.

Vyndarys sukuria unikalią avalynę

Italui Mario Moretti Polegato nuo pat kūdikystės buvo peršama tik viena ateities vizija – jis valdys šeimos vyno daryklą, esančią šiaurės rytų Italijoje. Būtent nuo vyno prasidėjo ir Geox sėkmė.

1992 metais Mario Moretti Polegato išvyko į Jungtines Amerikos Valstijas į konferenciją apie vynus ir vynų prekybos parodą, kurioje pristatinėjo savo šeimos vyno verslą. Jai pasibaigus, verslininkas išėjo pasivaikščioti po Nevados dykumą, tačiau žemė buvo itin karšta ir batuose guminiais padais Mario Moretti Polegato kojos labai kaito ir drėko. Jis išsitraukė lenktinį peiliuką, kurį visada turėjo su savimi, ir kuriam šiandien turi būti dėkingas, ir pradūrė batų paduose skyles, kad batai „kvėpuotų“, o kojos nekaistų ir nedrėktų.

Akimirksniu pasidarė geriau ir verslininkas suprato, kad šią idėją reikia tobulinti ir ja pasidalinti su visais, nes žmonės ieško patogios, ergonomiškos, bet kartu ir stilingos avalynės.

Sėkmė buvo užprogramuota idėjoje

Sugrįžęs į Italiją, Mario Moretti Polegato iš karto pradėjo idėją tobulinti, atliko įvairius tyrimus ir sukūrė inovatyvią technologiją, kaip pagaminti kokybišką ir stilingą pralaidžią orui, bet nepralaidžią drėgmei avalynę. Jis sukūrė membraną su mikroporomis, kurios neleidžia į bato vidų patekti drėgmei, bet bate susikaupusią drėgmę išgarinti leidžia.

1994 metais Mario Moretti Polegato šį unikalų išradimą užpatentavo ir jau po metų sukūrė prekės ženklą Geox. Pradžioje joje dirbo 5 jo miestelio jaunuoliai, o šiandien Geox – viena iš avalynės rinkos lyderių, kurioje dirba per 30000 darbuotojų apie 1140 parduotuvių visame pasaulyje. Tačiau įmonės įsteigimo aplinkybės taip pat atsitiktinės: jis savo įmonę atidarė tik todėl, kad nei viena avalynės įmonė nesusidomėjo Mario Moretti Polegato sukurta ir užpatentuota avalyne ir atsisakė ja prekiauti.

Šiandien Geox – tai ne tik avalynė: jie nuolat atlieka tyrimus ir tai leidžia sukurti vis daugiau naujų audinių, taip pat dažnai tobulina jau sukurtas medžiagas, todėl klientams siūlo ir įvairius drabužius, ypač didelį lauko drabužių pasirinkimą.

Geox kuria drabužius su specialiu orui laidžios medžiagos sluoksniu, esančiu po pamušalu, ir su orui laidžiomis detalėmis, vadinamomis aeratoriais, pečių srityje. Aeratoriai dėl specialių membranų atlieka dvi funkcijas: išleidžia prakaito garus ir neleidžia drėgmei patekti į drabužio vidų. Tokios medžiagų ir aeratorių technologijos yra užpatentuotos, o jų efektyvumas patvirtintas Geox tyrimų laboratorijoje.

Taigi, Geox išparduotuvė internete – galimybė įsigyti stilingų, patogių ir kokybiškų visame pasaulyje pripažintų ir vertinamų drabužių ir avalynės net nesusimąstant, kad tokia batų gamybos milžinė galėjo gimti tik dėl atsitiktinumo.